
Recyklujeme ako sa to dnes moderne pomenováva. Moje staré mamy a prastará mama to robili automaticky. Nepotrebovali pomenovanie na to, že starším mierne zničeným veciam našli iné využitie. Mali to v krvi. Prežili zlé časy vojen aj hladu, päťdesiate roky kedy nevedeli ako kto skončí. Pomáhali si ako vedeli.
- Detaily
- Napísal: Silvia Bodlákova
- Kategória: Tvoríme s deťmi
- Návštevy: 765

Na školskom dvore, kde učím máme niekoľko briez. Menšie, väčšie, staršie i mladšie. Dnes si porozprávame práve o tomto strome. S našimi prvákmi a druhákmi sa v ľkolskom klube učíme o rastlinkách, rastlinách i zvieratkách, ktoré môžu nájsť na dvore počas hrania sa.
Breza previsnutá vyrastá ako statný strom alebo zakrpatený stromček dokonca až ker. Môže dosiahnúť výšku 15 m až 25 m. Kôra je v mladosti hnedá, neskôr sa mení na bielu a odlupuje sa.
Breza je nenáročná. Je to rýchlo rastúci strom, ktorý sa často používa a vysadzuje pri rekultivácii krajiny. U nás na dvore a popri škole tie najstaršie boli vysadené práve po postavení hrubej stavby školy.
- Detaily
- Napísal: Silvia Bodlákova
- Kategória: Tvoríme s deťmi
- Návštevy: 1185

Tiež sa učíte v druhej triede o erboch? O rodových erboch ako vznikli, čo si zvyčajne dávali šľachtici ako znaky na erb? O erboch miest a obcí či erboch rôznych spolkov a remeselníkov? Odporúčame vám pár námetov na maľovanie či vyfarbovanie pre zdatnejších aj menej zdatných.
Teraz si spomínam ako pred pár rokmi som kreslila prvé maľovánky erbov pre dcéru do škôlky, neskôr do školy. A potom som si povedala, že so štvrtáčikmi je to super aktivita na informatike. Na vlastivede sa učili o Slovensku a na informatike sme kreslili erby miest, ktoré som vybrala. Nehc nie sú také zložité. Potom si každý prečítal históriu obce či mesta a s nakresleným obrázkom v ruke odprezentoval spolužiakom a pani učiteľke na vlastivede, čo o meste zistil.
- Detaily
- Napísal: Silvia Bodlákova
- Kategória: Tvoríme s deťmi
- Návštevy: 2248