možno aj so staršími. Veď si poznáte svojich žiakov, svoje deti. Viete aké sú zručné a čo dokážu. 

Je však nesmierne dôležité s deťmi tvoriť, pracovať s viacerými materiálmi a rôznymi technikami, aby si zvykali na kombinácie, prepájanie rôznych materiálov, ukázali sa možno inak ako na matematike či angličtine. Učia sa tak aj trpezlivosti a dôslednosti, ktorú oceníme v škole najmä na informatike a matematike vo vyšších ročníkoch.

   

Na pevný väčší kartón nalepíme disperzným lepidlom kúsky špagátu tak, aby neskôr predstavovali kmeň stromu. Pomocou tiež disperzného lepidla prilepíme suchý mach tak, aby vytvoril korunu stromu. Opadané listy najprv vylisujeme a až potom nalepíme disperzným lepidlom. Potom už pomocou tavnej pištole dolepujeme gaštany, žalude či šípky alebo drobné šišky. 

 

  

Ak máte aj Vy v triede deti či Vaše dieťa doma je presvedčené, že nevie maľovať, potom odporúčame ho podporiť nakreslením obrázku ako maľovánku. 

Na veľký výkres nakreslíme čiernou hrubšou fixkou obrázok. Na prvom sú nakreslené slnečnice a na druhom šípky a dažďové kvapky s obáčikmi a vtáčikmi. Necháme dieťa obrázok vymaľovať vodovými farbami. Obrázok necháme vyschnúť prirodzene, nie na radiátore, aby sa výkres nestáčal. Prípadne ho po zaschnutí prikryjeme knihami, aby sa vyrovnal. Medzitým necháme deti podľa šablóny vystrinúť z tvrdého farebného papiera hlavu a paličky. Z látky vystrihneme klobúk a šaty. Prípadne im to všetko predchystáme. Môžeme z nití poodstrihovať aj kúsky, ktoré neskôr nalepíme ako vlasy. Na zaschnutý výkres nalepíme paličky ako telo strašiaka, hlavu, vlasy a nakoniec šaty a klobúk. Fixkou domaľujeme tváričku. Môžeme zarámovať.