
alebo ako sa to dnes volá - na technike.
Často sa s deťmi na matematike rozprávame ako kedysi ľudia merali a vážili. Jednou z objemových mier zaužívaných u nás bola aj HRSŤ. A tak sme si aj na tomto príklade ukazovali, že prečo bolo dôležité zjednotiť miery a váhy. jeden nameral 25 g a iný 35 g fazule v hrsti. podobne si s piatakmi ukazujeme ako sa meralo dĺžkovou mierou lakeť. Niektorých to zaujme a doma rozprávajú čo sa naučili. Žiaľ väčšinu detí nie - z mojich skúseností - berú to ako hranie sa, čo už v tomto veku považujú za nudné. Śkoda! Škoda, že im také nerozprávajú doma ako to kedysi robila mne moja strará mama a otec.
- Detaily
- Napísal: Silvia Bodlákova
- Kategória: Tvoríme s deťmi
- Návštevy: 1405

Kolegyňa na technike so siedmakmi robila postavy - panákov zavaesených na šnúrke. Podľa osnov sme mali tvoriž z papiera, dreva a podobne. Nie, niektoré nie je žiaľ už možné. Dielne už dávno na škole nemáme.
Vytiahli sme v knižnici staré knihy s návodmi na tvorenie. Využili sme ich. Postupne sme z nich vyberali námety na tvorenie na pracovnom vyučovaní - ako sa v našom detstve a aj ešte pred dvadsiatimi rokmi volal dnešný predmet technika.
Ponúkam Vám pár výtvorov.
- Detaily
- Napísal: Silvia Bodlákova
- Kategória: Tvoríme s deťmi
- Návštevy: 503

Pri sťahovaní a vypratávaní sme našli staré sklenené nádoby z instatnej kávy. Bolo ich ozaj dosť. Čo s nimi? nevyhodíme! To naozaj neviem urobiť. A ešte ak sú dobré a majú aj vrchnáky. O chvíľu skrsol nápad. urobíme darčeky v škole na technike s deťmi. Pôvodne som myslela, že urobíme darčeky mamám. Moja mienka sa o chvíľu rozptýlila. Deti nevedeli zručne narábať a tak všetko robili v trojiciach. Nuž sme zvládli spraviť darčeky len učiteľkám. Tých bolo menej. Tak ako sme postupovali?
- Detaily
- Napísal: Silvia Bodlákova
- Kategória: Tvoríme s deťmi
- Návštevy: 656