Mnoho ľudí sa dnes učí pomocou vytvárania myšlienkových máp. Jeden deň som si pomenula na aktivitu, ktorú som robila kedysi dávno na prvom stupni v školskom klube. Deti nakreslili na papier čo majú radi alebo naopak. Potom nám podľa obrázka v skupine vysvetľovali, že prečo sa im takéto niečo páči, prečo je táto vec ich obľúbená alebo naopak - práve ju veľmi nemajú radi. Viac sme sa spoznávali medzi sebou a zároveň sa deti učili vyjadriť svoje pocity. Kto mal ťažkosti hovoriť vetami, aspoň ukázal obrázok. Raz sme sa takto hrali aj na hádanku. Každý mal nakrelsiť, na čo myslel napríklad pred obedom alebo počas veľkej prestávky, či čo sa mu snívalo. Potom ukázal obrázok a podľa ďalších indícii, sme mali uhádnuť...
Určite nájdete aj iné varianty. Naposledy sme kreslili takto. Deti obkreslili kartónovú šablónu. Boli aj chlapčenské.
Potom mali do hlavy nakresliť obrázok toho, čo majú radi na jar. Nie všetci pochopili inštrukcie. Čo už! A môže vzniknúť aj takéto dielko.